Články a poradenství

TAJEMSTVÍ KRÁSNÉHO OPÁLENÍ
Kdo by nechtěl krásnou bronzovou ple..dosáhla zdravého a krásného opálení.

NOVINKA V SORTIMENTU - KOZÍ KOLOSTRUM
Kozí kolostrum nazývané jako biologi..munity, a to ani kravským kolostrem.

Zácpa – co ji způsobuje a jak ji účinně řešit?
Zácpa je problém, který trápí milion..naky a účinné způsoby, jak ji léčit.

Jak podpořit přirozený metabolismus tuků a cukrů v těle?
V dnešní době se bohužel více než po..dina cukru nebo nadváha až obezita.
Promo akce na lékárnách AVE
Dermoporadenství
Srdečně Vás zveme na bezplatné poradenství a diagnostiku pleti a vlasů.
Naše dermoporadkyně Natálie Vám poradí s výběrem ideální péče na míru Vaší pleti. Díky speciálnímu přístroji provede odbornou diagnostiku pleti i vlasů a podělí se s Vámi o své ověřené beauty tipy.
A navíc – při nákupu dermokosmetiky se můžete zapojit do našeho Dermoklubu a získat 10% slevu na Váš nákup!
Kdy a kam mohu přijít?
čtvrtek 15.5. Šumperk
čtvrtek 22.5. Bruntál
čtvrtek 29.5. Olomouc
čtvrtek 5.6. Šumperk
pondělí 9.6. Bruntál
čtvrtek1 2.6. Olomouc
Těšíme se na Vaši návštěvu vždy od 9:30 - 14:30 :-)
Aktuální letáky
Zboží bylo přidáno do košíku
Při nákupu nad 1 299 Kč budete mít poštovné v ČR ZDARMA.

Gratulujeme, dosáhli jste na dopravu v ČR ZDARMA.
Obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
1.1. Provozovatelem internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.lekarnaave.cz je společnost Lékárna AVE s.r.o. se sídlem na Počernická 699/62e
108 00 Praha 10 , zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Praze oddíl C, vložka 139727 (dále jen „Prodávající“ nebo „AVE“).
1.2. Kontaktní údaje Prodávajícího:
Lékárna AVE, U Potoka 10, Šumperk 787 01
telefon: +420 602 477 094
e-mail: potok@lekarnaave.cz
1.3. Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) jsou podle ustanovení § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, součástí kupní smlouvy mezi AVE a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „Kupující“), uzavřené prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího na webových stránkách www.lekarnaave.cz (dále jen „internetový obchod“) a blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti vzniklé při uzavírání kupních smluv. OP tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy (o dodávce zboží). OP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít výhradně jen v českém jazyce.
2.Obsah smlouvy
2.1. Internetový obchod obsahuje přehled zboží určeného k prodeji zásilkovým způsobem v rámci podnikatelské činnosti AVE. Seznam zboží (a jeho ceny) v internetovém obchodu se může lišit od zboží (včetně jeho cen) nabízeného v kamenných prodejnách lékáren AVE. Prostřednictvím internetového obchodu není možné zakoupit léčivé přípravky, jejichž výdej je vázán na lékařský předpis, léčivé přípravky obsahující návykové látky ani léčivé přípravky, které mohou být vydávány bez lékařského předpisu s omezením. Zboží lze doručit pouze na území České republiky.
2.2. Kupující bere na vědomí, že Prodávající je ve výjimečných případech oprávněn odmítnout objednávku Kupujícího – zejména, nikoliv však výlučně, v případě, kdy mu takový postup umožňují zvláštní právní předpisy, to je například v případě podezření ze zneužití dodávaného zboží. Dále je Prodávající oprávněn odmítnout objednávku kupujícího tehdy, pokud tento Kupující v minulosti porušil obchodní podmínky, opakovaně nepřevzal zboží apod., či tehdy, pokud jakkoliv jinak porušil právní předpisy v souvislosti s užitím internetového obchodu.
2.3. Kupující bere na vědomí, že vyobrazení a fotografie u zboží včetně textu uvedeného u zboží mají pouze ilustrační charakter a nemusí zcela odpovídat skutečnosti, a to vzhledem k neustálým změnám obalů ze strany výrobců. U léčiv (včetně veterinárních) jsou rozhodné informace obsažené v příbalovém letáku.
2.4. Veškeré změny zboží a změny cen v internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Nabídka zboží vystaveného v internetovém obchodě (včetně akčního zboží, výprodeje a letákových akcí) platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti Prodávajícího plnit, případně do ukončení akce ze strany Prodávajícího.
3. Objednávka a uzavření koupě
3.1. Objednávka musí obsahovat veškeré formulářem předepsané povinné údaje a náležitosti. Informace o jednotlivých technických krocích při vyplnění objednávky jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodu a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávku zkontrolovat a případně objednávku opravit. V závěru procesu jsou kupujícímu zprostředkovány pomocí odkazu aktuální obchodní podmínky. Následným odesláním objednávky (klikem na tlačítko “Odeslat objednávku“) potvrzuje kupující správnost údajů a prohlašuje, že se seznámil s obchodními podmínkami, které akceptuje a bude dodržovat. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné a jejich správnost si nijak neověřuje ani sám ani u třetích osob.
Kupující odesláním objednávky v internetovém obchodě souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Prodávajícího. Tyto sdělení nejsou povinná a je možno se z nich, při přijetí prvního, odhlásit.
3.2. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko ODESLAT OBJEDNÁVKU. Kliknutím na tlačítko ODESLAT OBJEDNÁVKU Kupující potvrzuje správnost údajů a prohlašuje, že se seznámil s těmito OP, které akceptuje a bude dodržovat. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné a jejich správnost si nijak neověřuje u třetích osob. Po odeslání objednávky Kupující obdrží od Prodávající e-mailem rekapitulaci objednávky, která ale není přijetím objednávky. Objednávka je Prodávající přijata v okamžiku, kdy Kupující obdrží e-mail s předmětem „Přijetí objednávky XXX XXX“. Tím je kupní smlouva uzavřena.
3.3. Prodávající je v závislosti na charakteru předmětu objednávky (nestandardní množství zboží, výše ceny, skladby zboží, náklady na přepravu, vzdálenosti apod.) vždy oprávněn žádat Kupujícího o autorizaci objednávky vhodným způsobem (telefonicky, e-mailem, písemně). Odmítne-li Kupující objednávku požadovaným způsobem autorizovat, má se za to, že objednávka se neuskutečnila.
3.4. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí Kupující sám.
3.5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není Kupujícímu přístupná.
3.6. Prodávající v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3 občanského zákoníku vylučuje přijetí objednávky s následným dodatkem nebo odchylkou provedenou ze strany Kupujícího. Návrhy změn, dodatků či odchylek ze strany Kupujícího vůči potvrzené objednávce Prodávajícího považuje Prodávající toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu kupní smlouvy.
3.7. Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku Kupujícího v případě zjevné chyby týkající se zveřejněné ceny, popisu anebo obrázku výrobku v katalogu výrobků uvedeném v internetovém obchodu anebo v případě zjevně mylné informace či technické chyby, a to v jakékoliv fázi vyřízení objednávky. Prodávající je v souladu se zákonem o léčivech oprávněn odmítnout objednávku rovněž v případě podezření ze zneužití dodávaného zboží. Prodávající je rovněž oprávněn odmítnou objednávku Kupujícího, který minimálně ve dvou případech neuhradil kupní cenu za objednávku anebo se minimálně ve dvou případech objednané zboží vrátilo Prodávajícímu.
4. Cena a platba
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může Kupující uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti či platební kartou při osobním odběru v lékárně;
- na dobírku v místě určeném Kupujícím v objednávce;
- on-line platební kartou – platební brána ComGate;
- převodem na účet vedený u Creditas 0000000035/2250
- vybranými platebními poukázkami při osobním vyzvednutí v lékárně (uplatnění poukázek se řídí právními předpisy a podmínkami stanovenými vydavateli jednotlivých poukázek);
- platební metodou Edenred;
- Platební metodou Pluxee (dříve Sodexo);
- platební metodou Benefit Plus.
4.2. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do sedmi (7) dnů od odeslání objednávky.
4.3. K ceně zboží bude připočítáno poštovné a cena dobírky, které se kupující zavazuje uhradit společně s cenou zboží.
4.4. Je-li sjednána úhrada kupní ceny zboží a nákladů spojených s dodáním zboží před dodáním zboží, obdrží Kupující elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce nebo v zákaznickém účtu potvrzení o úhradě kupní ceny.
5. Doprava, poštovné a dodací lhůty
5.1. Přehled možných způsobů dodání zboží určuje Prodávající a uvádí je v internetovém obchodu na tomto odkaze: Doprava a platba. Kupující si je oprávněn zvolit druh dopravy pouze z možností dopravy nabízené Prodávajícím. Přehled způsobů dodání zboží se považuje za součást těchto OP.
5.2. Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen překontrolovat zboží, neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky. Pokud je obal porušen, nemusí Kupující zboží převzít za předpokladu, že porušení se jeví jako neoprávněné vniknutí do zásilky, a sepíše s přepravcem nebo předávajícím zápis o škodě. Podpisem dodacího listu či jiného dokladu bez uvedení výhrad či škod kupující potvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
5.3. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně (minimálně dvakrát), je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Totéž se uplatní, nebylo-li zboží možné dodat z důvodu uvedení nesprávné nebo neúplné adresy v objednávce. Rovněž v případě, že Kupující zboží bezdůvodně nepřevezme, je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady spojené s doručováním zboží a paušální administrativní poplatek pokrývající náklady s vyřízením objednávky ve výši 59 Kč.
5.4. Léčivé přípravky budou odeslány Kupujícímu nejpozději ve lhůtě čtyřiceti osmi (48) hodin od přijetí objednávky tak, aby bylo zajištěno jejich dodání Kupujícímu nejpozději ve lhůtě tří (3) pracovních dnů od přijetí objednávky, nebo bude Kupujícímu nejpozději ve lhůtě tří (3) pracovních dnů od přijetí objednávky oznámeno, že v této lhůtě nelze objednané zboží dodat.
5.5. U ostatního zboží neuvedeného v předchozím odstavci v případě, že:
- zboží je skladem, bude zásilka předána přepravci k doručení zpravidla do tří (3) pracovních dní od přijetí objednávky;
- u zboží, které není skladem, bude zásilka předána přepravci k doručení ve lhůtě dostupnosti, uvedené u daného zboží, od přijetí objednávky;
5.6. Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad neprodleně oznámit přepravci zjištěné vady. Faktura je Kupujícímu zaslána elektronicky na e-mail, nejpozději do jednoho (1) dne po převzetí zboží.
6. Odpovědnost za vady a záruka
6.1. Práva a povinnosti smluvních stran týkající se odpovědnosti Prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti Prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy.
6.2. Informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práv z vadného plnění, které se projeví v záruční době, jsou uvedeny v Reklamačním řádu Prodávajícího, který je dostupný na stránkách internetového obchodu.
6.3. Ustanovení Reklamačního řádu se nepoužijí pro Kupujícího, který je podnikatelem a který tuto skutečnost (např. uvedením IČ nebo DIČ) uvede při objednávce zboží (dále jen „podnikatel“). Právo podnikatele na uplatnění práv z vadného plnění se řídí výlučně příslušnými ustanoveními platných právních předpisů, nedohodnou-li se smluvní strany v daném případě jinak.
6.4. Pokud Kupující reklamované zboží zasílá na adresu Prodávajícího (tj. nepředává ho přímo osobně Prodávajícímu), doporučuje prodávající spolu s reklamovaným zbožím zaslat i reklamační list (ke stažení zde) a kopii dokladu o koupi zboží.
6.5. Prodávající zajišťuje informační službu poskytovanou farmaceutem podle § 85 odst. 2 písm. d) zákona o léčivech po vymezenou provozní dobu (v pracovní dny od 8:00 do 16 hodin). Prodávající má zavedený a udržuje systém pro shromažďování, zpracovávání a oznamování informací o podezřeních na závažné nebo neočekávané nežádoucí účinky léčivých přípravků a závady jakosti léčivých přípravků.
Prodávající má v rámci internetových stránek vedenu zákonem požadovanou -informační službu, která slouží k poskytování poradenství o léčivých přípravcích a shromažďování hlášení o nežádoucích účincích. Kontakty na informační službu prodávajícího jsou uvedeny na internetové stránce v rámci internetového obchodu - odkaz Kontakty.
6.6. V případě podezření na závažný nebo neočekávaný nežádoucí účinek léčivého přípravku, prodávající doporučuje Kupujícímu toto podezření ohlásit též Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv.
6.7. Kupující má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění. Je tak zajištěna mimo jiné možnost vrácení reklamovaných léčivých přípravků způsobem, který nezpůsobí kupujícímu náklady.
7. Odstoupení od smlouvy
7.1. Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn od smlouvy odstoupit i bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce, a to ve lhůtě čtrnácti (14) dní. Lhůta podle věty první běží ode dne následujícího po dni převzetí zboží.
7.2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od této smlouvy informovat prodávajícího a to:
- písemně dopisem na adresu Lékárna AVE, Krátká /2, Šumperk 787 01, nebo
- na emailovou adresu: info@lekarnaave.cz, a to formou jednostranného právního jednání prostřednictvím formuláře ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY dostupného na stránce www.lekarnaave.cz, kdy podoba tohoto formuláře není právně závazná a kupující má právo vyjádřit svou vůli k odstoupení jiným formulářem, který si vyhotoví, avšak se zachováním zákonným náležitostí;
- jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu.
7.3. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku, postačuje odeslat odstoupení od kupní smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
7.4. V případě obdržení odstoupení od smlouvy Prodávající potvrdí bez zbytečného odkladu jeho přijetí a následně bude kupujícího kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a domluví/potvrdí si s kupujícím další postup.
7.5. V případě uplatnění práva dle článku 6.1. těchto OP je Kupující povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení, zboží, které od Prodávajícího obdržel, zaslat Prodávajícímu na jeho adresu v čl. 1.2. OP , kdy Prodávající neakceptuje vrácení zboží na dobírku.
7.6. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s navrácením zboží. Prodávající může po Kupujícím požadovat pouze úhradu nákladů stanovených v občanském zákoníku.
7.7. Pokud Kupující odstoupí od smlouvy dle článku 7.1. těchto OP, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo Prodávajícímu doručeno oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, ne však dříve, než Kupující vrátí zboží. Pro vrácení zboží platí stejný způsob platby, jaký proběhl u kupní smlouvy. Dohoda stran o jiném způsobu není vyloučena.
7.8. Kupující odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Pokud tedy bude vrácené zboží poškozeno či opotřebeno, vzniká Prodávajícímu vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
7.9. Na registrované léčivé přípravky bez vady se nevztahuje možnost jejich vrácení bez udání důvodu v případě uzavření kupní smlouvy na dálku podle občanského zákoníku (obdobně je tomu při výdeji léčivých přípravků v lékárně).
Ohledně dalšího zboží (např. zdravotnické prostředky nebo potravinové doplňky) pak kupující bere na vědomí, že z důvodů uvedených v § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží zejména, když se jedná o zboží:
- upravené podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- které podléhá rychlé zkáze, zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit zpět poté, co jej Kupující porušil.
7.10. Ustanovení čl. 7 těchto OP se nepoužijí pro podnikatele.
7.11. Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva uzavřena s podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, darovací smlouva pozbývá účinnosti a Kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky.
8. Zrušení objednávky ze strany Prodávajícího
8.1. Prodávající má právo zrušit objednávku v případě, že objednané zboží se již nevyrábí, je ve výrobním výpadku, nedodává se nebo dojde k vyčerpání zásob. V takovém případě Prodávající neprodleně kontaktuje Kupujícího e-mailem nebo telefonicky a domluví se s ním na dalším postupu (nahrazení objednaného zboží jiným, zrušení objednávky apod.).
8.2. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku, pokud má důvodné podezření, že kupující má v úmyslu prodávat objednané zboží dále třetím osobám.
8.3. Prodávající si dále vyhrazuje právo objednávku zrušit, a to i tehdy, pokud Kupující obdržel potvrzující email, jedná-li se o zjevnou chybu v kupní ceně zboží (tj. o cenu zjevně jinou, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). O zjevnou chybu v ceně zboží se bude jednat například v případě chybějící jedné či více cifer, sleva na zboží přesahuje 50 %, aniž by tato sleva byla speciálně marketingově komunikována (např. v newsletteru) a jiné zjevné chyby v psaní; v případě pochybností, zda je zboží skutečně zlevněné, či jde o zjevnou chybu v ceně zboží, je Kupující povinen ověřit si předem výši kupní ceny u prodávajícího. Pokud tato situace nastane, prodávající bude bez zbytečného odkladu kontaktovat Kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu kupní cena vrácena stejným způsobem, jakým byla uhrazena.
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Odesláním elektronické objednávky Kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení op ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i v den odeslání objednávky platnou výši ceny objednávaného zboží (včetně příp. expedičních a dopravních nákladů) uvedenou v ceníku na internetové stránce, nebude-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
9.2. Kupující provedením objednávky prohlašuje a zavazuje se, že zboží kupuje pro sebe a nebude zboží dále prodávat třetím osobám. Toto prohlášení Kupující činí zejména s ohledem na skutečnosti, že Prodávající není oprávněn provádět distribuci léčiv a že není distributorem zdravotnických prostředků. V případě, že se toto prohlášení Kupujícího ukáže být nepravdivým či zavádějícím, zavazuje se Kupující nahradit Prodávajícímu v plné výši veškeré výdaje, náklady a škody, které Prodávajícímu v této souvislosti vzniknou, a to včetně případných sankcí uložených Prodávajícímu příslušnými dozorovými orgány, včetně vzniklé nemajetkové újmy a včetně nákladů vynaložených na související právní či jiné odborné poradenství a posudky.
9.3. Prodávající za účelem vyřízení objednávky a plnění uzavřené kupní smlouvy zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu se zásadami podrobně popsanými v dokumentu Ochrana osobních údajů v e-shopu, který je dostupný na stránkách internetového obchodu.
9.4. Prodávající tímto informuje Kupujícího, který je spotřebitelem, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, jejíž kontaktní údaje nalezne na www.coi.cz. Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb s výjimkou smluv uzavřených v oblasti zdravotních služeb poskytovaných pacientům zdravotnickými pracovníky za účelem poskytování zdravotní péče, včetně předepisování, vydávání a poskytování léčivých přípravků a zdravotnických prostředků. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9.5. Pokud by některé ustanovení těchto OP bylo neplatné a/nebo neúčinné, nebo se neplatným a/nebo neúčinným stalo, nebude tím dotčena platnost a/nebo účinnost zbývajících ustanovení.
9.6. Znění OP může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
9.7. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné dnem 19.1.2024. a ruší veškeré předchozí ustanovení a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky bez předchozího upozornění.
Ochrana osobních údajů
Lékárna Ave s.r.o., IČO: 26863090, Počernická 699/62e, Malešice (Praha 10), 108 00 Praha , (dále jen „lékárna Ave“)
v souladu s Nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „Nařízení“), tímto poskytuje svým zákazníkům a ostatním dotčeným subjektům osobních údajů (jako např. zástupcům či kontaktním osobám svých zákazníků, uživatelům jejích služeb, zájemcům o její služby a zboží, návštěvníkům jejích internetových stránek, jakož i dodavatelům a ostatním obchodním partnerům),
informace o zásadách, které jako správce osobních údajů podle obecně závazných právních předpisů na ochranu osobních údajů zachovává při zpracování osobních údajů fyzických osob, k němuž dochází při provozování jejího závodu a činnostech s tímto souvisejících (dále jen „Zásady“).
Pojmy, které nejsou v těchto Zásadách, resp. v dalších dokumentech, na něž tyto zásady odkazují, výslovně definovány, mají význam vycházející z Nařízení.
I. Komunikace se společností Lékárna Ave ve věci ochrany osobních údajů
1. Ve věcech ochrany osobních údajů komunikovat prostřednictvím kontaktních údajů uvedených na webových stránkách společnosti lékárna Ave.
II. Účely zpracování osobních údajů
1. společnost lékárna Ave zpracovává osobní údaje vždy na základě předem určeného legitimního účelu, který je subjektům údajů zřejmý.
2. Pro většinu účelů je možné zpracovávat osobní údaje přímo na základě smlouvy, oprávněného zájmu společnosti lékárna Ave nebo na základě zákona, tudíž bez nutnosti obstarání souhlasu subjektu údajů, pro ostatní pouze na základě souhlasu.
3. společnost lékárna Ave zpracovává osobní údaje pro účely:
a/ plnění smluv se svými smluvními partnery,
b/ plnění svých zákonných povinností,
c/ zajištění ochrany jejích práv a právem chráněných zájmů,
d/ přímého marketingu,
e/ reklamní a marketingové.
III. Právní základ pro zpracování osobních údajů
1. Naprostou většinu zpracování osobních údajů bude společnost lékárna Ave provádět na tomto právním základě:
a/ zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů,
b/ zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na společnost lékárna Ave vztahuje a vyplývá z právního předpisu,
c/ zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů společnosti lékárna Ave či třetí strany.
2. Ke zpracování v těchto případech není třeba souhlas subjektu údajů.
3. Ve výjimečných případech může být zpracování prováděno na základě souhlasu subjektu údajů. Souhlas je společnost lékárna Ave povinna být schopna kdykoliv doložit. Subjekt údajů má právo svůj souhlas kdykoliv odvolat.
4. Společnost lékárna Ave se při zpracování osobních údajů řídí zásadou zákonnosti vyplývající z Nařízení, takže pokud by zpracovávala osobní údaje na základě jiného než shora uvedeného právního titulu, půjde o titul vyplývající z právních předpisů, vztahujících se správce.
5. V případě zpracování osobních údajů pro účely oprávněných zájmů společnosti lékárna Ave nebo třetí osoby se bude jednat zpravidla o některý z těchto zájmů:
a/ udržování či prohlubování dobrých vztahů se zákazníky či obchodními partnery, zahrnující i řešení jejich požadavků, přání či stížností,
b/ přímý marketing,
c/ ochrana prostor společnosti lékárna Ave a zaměstnanců před bezpečnostními riziky.
6. Obchodní sdělení v elektronické podobě společnost lékárna Ave rozesílá v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v platném znění, a zásadně v režimu tzv. přímého marketingu. Z uvedených důvodů je oprávněna tak činit i bez souhlasu subjektu údajů, to však jen do doby vyslovení jeho nesouhlasu. Lékárna Ave poskytuje v každém obchodním sdělení subjektu údajů jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem a zdarma odmítnout využití svého elektronického kontaktu k dalšímu zasílání obchodních sdělení.
IV. Kategorie zpracovávaných osobních údajů
1. Pro jednotlivé účely zpracování lékárna Ave zpracovává zejména následující kategorie osobních údajů, nebo některé z nich:
a/ identifikační údaje,
b/ adresní údaje,
c/ kontaktní údaje a údaje nezbytné pro komunikaci (např. hesla pro komunikaci),
d/ údaje o odebíraných službách, jejich využívání a platební morálce, případně zakoupeném zboží,
f/ záznamy související s provozem závodu společnosti lékárna Ave
i/ údaje související s užitím internetových stránek společnosit lékárna Ave
j/ údaje zpracovávané na základě souhlasu subjektu údajů.
2. Rozsah zpracovávaných údajů závisí vždy na účelu zpracování, avšak vždy se řídí zásadou minimalizace údajů vyplývající z Nařízení.
3. Lékárna Ave provozuje své internetové stránky na adrese www.lekarnaave.cz. Na těchto stránkách jsou umístěny tzv. soubory cookies, které však nezpracovávající osobní údaje uživatelů stránek, ale slouží jejich uživatelsky přívětivějšímu procházení a dále analytickým účelům nezbytným pro jejich zlepšování či přizpůsobování potřebám návštěvníků.
V. Kategorie příjemců osobních údajů
1. V rámci zpracování osobních údajů může docházet k jejich zpřístupnění dalším subjektům, tzv. příjemcům. Jedná se buď o subjekty, které se přímo podílí na některé dílčí činnosti zpracování, tzv. zpracovatele, nebo o subjekty, které mohou mít zpřístupněny údaje ad hoc v důsledku poskytování specializovaných služeb Lékárna AVE (např. právní poradci, IT specialisté apod.), jejichž primárním obsahem není zpracování těchto údajů.
2. Všichni příjemci jsou odpovědně vybíráni na základě záruk, které k zabezpečení údajů přijatými technickými a organizačními opatřeními poskytují.
3. Zpracovatelé vykonávají činnosti zpracování osobních údajů zásadně na základě uzavřené smlouvy o zpracování osobních údajů.
4. Společnost Lékárna AVE ve shora uvedeném smyslu může poskytnout osobní údaje těmto kategoriím příjemců:
a/ poskytovatelům poštovních služeb a služeb elektronických komunikací (v rámci běžné komunikace),
b/ poskytovatelům direct-marketingových služeb (rozesílka hromadné korespondence),
c/ bankám (v rámci zajišťování platebního styku),
d/ poskytovatelům reklamních služeb (pro účely oprávněných zájmů správce),
e/ správcům informačních systémů (v rámci údržby, podpory a rozvoje využívaných IS),
f/ právním a ostatním odborným poradcům a zástupcům (pro účely oprávněných zájmů správce),
g/ poskytovatelům archivačních a skartačních služeb (k zajištění plnění předepsaných lhůt),
h/ orgánům činným v trestním řízení a ostatním orgánům státní správy (v rámci plnění zákonné povinnosti).
5. Všechny osoby, které společnost Lékárna AVE zapojí do zpracování osobních údajů, budou splňovat požadavky stanovené Nařízením. Všichni zaměstnanci společnosti Lékárna AVE jsou při zpracování osobních údajů povinni řídit se pokyny ohledně zpracování a zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, které při výkonu své pracovní činnosti zpracovávají.
6. Pokud by společnost Lékárna AVE sama byla v pozici zpracovatele, nezapojí do zpracování žádného dalšího zpracovatele bez předchozího konkrétního nebo obecného písemného povolení příslušného správce údajů. Dalšímu zpracovateli budou na základě smlouvy vždy uloženy stejné povinnosti na ochranu údajů, které se vztahují na společnost Lékárna AVE, jakožto zpracovatele.
VI. Doba uložení osobních údajů
1. Osobní údaje jsou uloženy v souladu se zásadou omezení uložení vyplývající z Nařízení, tzn. pouze po dobu, jež je nezbytná pro účely, pro které jsou zpracovávány.
2. Po uplynutí doby uložení jsou osobní údaje buď vymazány nebo anonymizovány.
3. Pro jednotlivé účely zpracování jsou určena samostatná kritéria pro stanovení doby uložení osobních údajů, z nichž vyplývají následující doby:
a/ u plnění smluv jsou osobní údaje týkající se zákazníků, kteří mají splněny veškeré své závazky vůči společnosti Lékárna AVE uloženy po dobu 3 let ode dne ukončení poslední smlouvy zákazníka se společností Lékárna AVE (neříká-li zákon jinak); v ostatních případech po dobu 3 let ode dne splnění posledního ze závazků zákazníka vůči společnosti Lékárna AVE (neříká-li zákon jinak),
b/ u plnění smluv se smluvními partnery jsou osobní údaje týkající se smluvních partnerů uloženy po dobu 3 let od ukončení příslušné smlouvy; v případě existence sporných práv vyplývajících ze smlouvy, jsou osobní údaje uloženy po dobu nezbytnou k řádnému vedení sporu a vypořádání sporných práv;
c/ u plnění zákonných povinností jsou údaje uloženy po dobu stanovenou zákonem,
d/ u zajištění ochrany práv a právem chráněných zájmů společnosti Lékárna AVE jsou osobní údaje subjektu údajů uloženy po dobu nezbytnou k ochraně předmětných práv a právem chráněných zájmů,
e/ u přímého marketingu jsou osobní údaje zákazníků uloženy po dobu trvání zákonem založeného oprávnění předmětné údaje užívat, resp. dobu trvání souhlasu,
f/ u reklamy jsou osobní údaje dotčených subjektů uloženy po dobu po dobu 3 let ode dne ukončení smlouvy o jejich využití; v případě existence sporných práv vyplývajících z takové smlouvy jsou osobní údaje uloženy po dobu nezbytnou k řádnému vedení sporu a vypořádání sporných práv.
VII. Práva subjektu údajů
1. Nařízení zakládá subjektům údajů v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů některá práva. Mezi nejdůležitější patří:
a/ Právo na přístup k osobním údajům
i. Subjekt údajů má právo na přístup k osobním údajům, které zahrnuje jednak právo získat od společnosti Lékárna Ave potvrzení, zda osobní údaje, které se jej týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, pak má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k těmto informacím, (i) o účelech zpracování, (ii) o kategoriích dotčených osobních údajů, (iii) o příjemci či kategoriích příjemců, kterým osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny, (iv) o plánované době uložení osobních údajů, (v) o existenci práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se subjektu údajů nebo omezení jejich zpracování nebo vznést námitku proti tomuto zpracování, (vi) o právu podat stížnost u dozorového úřadu, (vii) o veškerých dostupných informacích o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů, (viii) o skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, a v takových případech ještě smysluplné informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledcích takového zpracování, (ix) o právu získat kopii zpracovávaných osobních údajů, pokud tím nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
ii. V případě opakované žádosti o kopie údajů bude společnost Lékárna Ave oprávněna účtovat přiměřený poplatek.
iii. Jestliže subjekt údajů požádá o poskytnutí v elektronické formě, poskytnou se informace v elektronické formě, která se běžně používá.
b/ Právo na opravu nepřesných osobních údajů
i. Subjekt údajů má právo na to, aby společnost Lékárna Ave bez zbytečného odkladu opravila nepřesné osobních údaje, které se ho týkají.
ii. Subjekt údajů má právo s přihlédnutím k účelům zpracování na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
c/ Právo na výmaz
i. Subjekt údajů má z důvodů uvedených v čl. 17 Nařízení právo na výmaz osobních údajů, které se ho týkají, a společnost Lékárna Ave je bez zbytečného odkladu vymaže, pokud není zpracování nezbytné z některého z důvodů uvedeného v Nařízení.
ii. Jestliže byly osobní údaje, které mají být vymazány, správcem zveřejněny, přijme s ohledem na dostupnou technologii a náklady na provedení přiměřené kroky, včetně technických opatření, aby informoval správce, kteří tyto osobní údaje zpracovávají, že je subjekt údajů žádá.
d/ Právo na omezení zpracování
i. Subjekt údajů má právo na to, aby společnost Lékárna Ave omezila zpracování jeho osobních údajů v kterémkoliv z případů uvedených v čl. 18 Nařízení.
ii. Pokud je zpracování omezeno, může společnost Lékárna Ave zpracovávat dané osobní údaje jen za podmínek uvedených v Nařízení.
e/ Oznamovací povinnost ohledně opravy nebo výmazu osobních údajů nebo omezení zpracování
i. Subjekt údajů má právo, aby společnost Lékárna Ave oznámila jednotlivým příjemcům, jimž byly osobní údaje zpřístupněny, veškeré opravy nebo výmazy osobních údajů nebo omezení zpracování provedené v souladu s Nařízením, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí.
ii. Na základě žádosti informuje společnost Lékárna Ave subjekt údajů o těchto příjemcích.
f/ Právo na přenositelnost osobních údajů
i. V případech uvedených v čl. 20 Nařízení má subjekt údajů právo získat osobní údaje, které se ho týkají, jež poskytl společnosti Lékárna Ave, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, aniž by tomu společnost Lékárna Ave bránila.
ii. Je-li to technicky proveditelné, může subjekt údajů požadovat, aby byly údaje předány ze strany společnosti Lékárna Ave přímo druhému správci.
iii. Výkonem tohoto práva nesmí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
g/ Právo vznést námitku
i. Subjekt údajů má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoliv vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se ho týkají, na základě plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen, resp. na základě oprávněného zájmu společnosti Lékárna Ave, včetně profilování založeného na příslušných ustanoveních upravujících tato zpracování.
ii. Subjekt údajů má dále právo vznést kdykoliv námitku proti zpracování osobních údajů, které se ho týkají, pro účely přímého marketingu, což zahrnuje i profilování, pokud se týká tohoto přímého marketingu.
h/ Automatizované individuální rozhodování včetně profilování
i. Subjekt údajů má právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování.
ii. Společnost Lékárna Ave prohlašuje, že neprovádí žádné automatizované rozhodování bez vlivu lidského posouzení s právními účinky pro subjekty údajů.
i/ Právo na odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů
i. Subjekt údajů má právo kdykoliv odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů, které se ho týkají. Odvolání je zapotřebí učinit výslovným, srozumitelným a určitým projevem vůle.
j. Právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů
i. Subjekt údajů má právo podat stížnost u dozorového úřadu, pokud se domnívá, že zpracováním jeho osobních údajů je porušeno Nařízení.
ii. Dozorovým úřadem České republiky je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
IX. Povaha požadavku společnosti Lékárna AVE na poskytnutí osobních údajů
1. Poskytnutí osobních údajů ke zpracování založenému na souhlasu subjektu údajů není povinné. S neposkytnutím nejsou pro subjekt údajů spojeny žádné důsledky.
2. Poskytnutí osobních údajů v případech, kdy je zpracování nezbytné pro řádné plnění smlouvy, je podmínkou uzavření a plnění smlouvy o poskytování služeb mezi společností Lékárna AVE a zákazníkem. Neposkytnutí údajů, popř. požadavek na jejich výmaz, může znamenat omezení nebo překážku v poskytování služeb.
3. Poskytnutí osobních údajů je povinné v případech, kdy jejich zpracování vyplývá přímo ze zákona. S neposkytnutím údajů mohou být spojeny pro subjekt údajů negativní důsledky.
X. Způsob zpracování osobních údajů
1. Společnost Lékárna AVE zpracovává osobní údaje z valné části automatizovaně, v menším rozsahu pak jiným způsobem.
V Praze 15.5.2025
Lékárna AVE s.r.o.
Správce:
ADVIN base s.r.o.
Stupkova 18
779 00 Olomouc
Mobil: +420 723 984 797
e-mail: podpora@advin.cz